PROGRAM VERİ GİRİŞİ

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigasyon:  Basın Yayın Halkla İlişkiler Modülü > Hizmet Masası > Veri Giriş İşlemleri >

PROGRAM VERİ GİRİŞİ

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

 

 

 

 

 

 

 

   Elektronik ortam aracılığıyla, posta veya telefon ile vatandaştan gelen sorun, talep, istek ve şikayetlerin sistem girişinin yapıldığı alandır.

   Soldaki örnekle sunulan ekranımızı kontrol edelim.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Ekranı parça parça ele alarak dolduralım.

 


 

   İlk numaradaki dolduracağımız parça vatandaş bilgileri içeren alandır.

   Ekranın doldurulması ile ilgili bilgiler verilmiştir.

 

   Yıl otomatik olarak sistem tarafından verilir.

   Sıra numarası bilgi doldurma işlemi sona erdikten sonra  "KAYIT" tuşuna basıldığı an sistem tarafından verilecektir.

   Evrak numarası alanı yazı işlerinden alınan numara bilgisi ile doldurulacaktır.

 

 

 

   Başvuru şekli alanında seçiniz başlığını tıkladığımızda açılacak olan pencerede başvuru şeklini seçeriz.

 

NOT: Bu maddeler seçilerek yapılan tüm kayıtlar sistem üzerinde ayrı ayrı depolanır.

 

 

   Başvuru Tipi alanında başvurunun yapılış şekli bilgisi içerir, ilgili başvuru tipini seçer ve devam ederiz.

 

 

 

 

   Başvuru tarihi güncel tarih olarak sistem tarafında verilir ya da manuel olarak değiştirilme yapılabilir.

   Sicil numarası, abone numarası ile ilgili ekran bilgi sağlama ekranıdır.

   Vatandaş arama sırasında borç kaydını öğrenmek istiyorsa ya da aboneliği hakkında bilgi almak istiyorsa bu ekranda istenilen bilgiye ulaşabiliriz.

   Yandaki tabloyu inceleyelim.

 

 

 

 

   Sicil merceğine tıkladığımız zaman Solda örneklenmiş ekran karşımıza çıkacaktır.

   Bu ekran üzerindeki vatandaş Ad-Soyad bilgisini ilgili alanlara yazdığımız an sistem o bilgiler dâhilinde arama yapacak ve size aranılan isimle ilgili kişinin Sicil numarası, Abone numarası ve varsa borç bilgilerini getirecektir.

 

 

 

 

 

 

NOT: Diğer bilgilerin sistem tarafından otomatik geldiği bu işlemde kişinin abonelikle ilgili bilgi alma durumlarında kullanılacaktır.

 

 

 

   Örnek ekranında ev/cep/fax ve takipçi telefon bilgileri istenmektedir.     Geri bildirim durumlarında bu bilgilerin en az birine ihtiyaç duyulmaktadır..

 

 

 

 

 

 

 

   Mahalle bilgisi mercek yardımıyla bulunmaktadır. Aşağıdaki Ekranda mahalle bilgisi bulma anlatılmıştır.

 

 

 

 

   Açılan pencere alanında mahallesi alanına istenilen mahalle adı yazılır ve gelen listeden seçilir.

   Ekranda örneği verilmiş olan sokak bilgisi yazma işlemi yapılmaktadır.

   Mahalle seçildikten sonra o mahalleye bağlı sokaklar bilgileri Seçiniz başlığı içerisinde gelmektedir.

   İstenilen sokak adı seçilir ve işleme devam edilir.

 

 

 

   Mahalle ve sokak bilgileri bilgisi girildikten sonra varsa Site/Kat/D.kapı No/Daire No bilgileri yazılır.

   Geri Bildirim sekmesi evet olarak seçildiği zaman konuyla ilgi geri dönüş istenmektedir durumu oluşur. Hayır olarak seçilirse geri dönüş talebinin bulunmadığı anlamına gelir.

   Geri Bildirim Tipi sekmesi tıklandığında önümüze çıkacak alanda başvuru sonrası yapılacak geri dönüşün hangi iletişim sistemiyle yapılacağı belirlenir.

 

 

   Başvuru Katagorisi alanındaki mercek tıklanır ve açılacak ekranda örneği yukarıda gösterilmiş maddeler sıralanır. Talebe uygun olan seçilir.

   Pafta/Ada/Parsel alanı sorunun ya da talebin emlakla ve ya inşaatla alakalı olduğu durumlarda bu bilgiler girilebilir. Diğer durumlarda diğer alanlardaki gibi boş geçilebilir.

   Başvuru konusu şikayet ya da talebin içeriğine göre doldurulur.Aşağıda ilgili ekran gösterilmiştir.

 

 

 

 

 

 

   Konu verilen bilgilere göre doldurulur.

   Detaylı adres önceki işlemlerimizde tanımladığımız için otomatik olarak veri tabanına kaydolur.

 

   Konuyla ilgi değerlendirme mesajı göndermek için mercekten önceden tanımlamış olduğumuz kalıp mesajları göndeririz.

   Son olarakta sorunu hangi birimi yönledireceksek o birime yönledirmesini aşağıda bulunan ekrandaki gibi yaparız.

 

 

 

 

 

 

 

 

   Birime gönder alanından hangi birimle ilgili sorunsa o birimi seçeriz.

 

 

 

   Birim seçildikten sonra o birime ait sorunlarla ilgilenen alt birimler yer almaktadır.

   Bu alandan konuyla bağlantılı olan başlığı seçeriz.

   Eğer sorunla ilgili olarak fotoğraf, yazı vb. ekler buluyorsa bunların kayıt işlemini aşağıda görülen ekran üzerinden yapabiliriz.

 

 

 

 

   Belge girişi tablosundaki butonuna basarak bilgisayarımızın masa üstündeki evrağımızın çağrılması için yeni bir pencere açarız.

 

 

 

   Yandaki tabloda bulunan butonuna basarak yüklemek istediğimiz dosyamızı kayıt altına alırız.

   İşlem tamamlandıktan sonra butonuna basar ve kayıt işleminin ilk aşaması olan veri giriş işlemini sonlandırırız.

   İşlem doğru yapıldı ise aşağıdaki gibi uyarı verecektir.