Süreç Yönetimi veya İş Süreçleri Yönetimi (BPM); bir kurumun iş süreçlerinin belirlenmesi, iyileştirilmesi ve yönetilmesidir. Tüm iş süreçlerini analiz etmek, tanımlamak, optimize etmek, izlemek, kontrol etmek ve birbirine bağlı tüm süreçlerin gelişmiş performansı için araçlar ve kaynaklar sunarak uygulanmasıdır.
Tek bir projeye odaklanan proje yönetiminin aksine, süreç yönetimi düzenli olarak gerçekleştirilen, tekrarlayan süreçleri ele alır. Daha verimli bir yapı oluşturmak için her iş sürecine ayrı ayrı ve bir bütün olarak bakar. Mevcut sistemleri analiz eder, eksiklikleri tespit eder ve iyileştirme alanlarını belirler. Maksimum verimliliği sağlamak için iş süreçlerini sürekli olarak izleyen uzun vadeli bir stratejidir. Düzgün bir şekilde uygulandığında, ticari büyümeyi ve kurum değerini önemli ölçüde arttırmaya yardımcı olur.
Verimlilik Artar
Süreç Yönetimi, kurumun tüm süreçleri için sağlam temeller oluşturmasına yardımcı olur. Tüm önemli işlemler belgelenir, izlenir ve optimize edilir. Süreçler çok az aksaklıkla tüm hızıyla çalıştığında, süreç verimliliği artar. Süreç analizi sürekli olarak yapılmaktadır. Değer katmayan görevler kolayca belirlenir ve ortadan kaldırılır, bu da üretkenlikte genel bir artışa yol açar.
Maliyetleri Düşürür
Süreç Yönetimi boyunca, iş süreçlerinizi dikkatlice tanımlamanız ve incelemeniz gerekir. Bu süreçler haritalandırıldığından, tüm gereksiz adımlar ve verimsiz görevler kolayca tanımlanabilir. Bu verimsiz süreçler, kurum için hangi fikrin daha karlı olduğuna bağlı olarak ortadan kaldırılabilir veya dış kaynaklı olabilir. Bu, fazlalıkları ortadan kaldırırken, verimsiz süreçleri düzene koyar, şişirilmiş işçilik ve malzeme maliyetlerini izole ederek, işletme için maliyetlerin düşmesine katkı sağlar.
Performans İzleme
Süreç yönetimi genellikle kurumların performans iyileştirmeleri için bir başlangıç noktasıdır. Organizasyonun performansının nasıl iyileştirileceğini anlamak için önce nasıl yapılacağını bilmesi gerekir. Özellikle müşteriyle ilişkide olan çalışanın tüm iş süreci detayındaki performansını ölçebilir, güçlü ve zayıf halkaları görebilir; nerede fazla nerede eksik istihdam olduğunu tespit edebilir.
Şeffaflık Sağlar
Süreçler, iş sürecinin her aşaması için ayrıntılı iş akışları ve uygun belgelerle eşleştirilir, bu nedenle görsel hesap verebilirlik ve şeffaflık sağlanır. Her adımın etkinliği gerçek zamanlı olarak ölçüldüğünden, bireysel otomatikleştirilmiş iş süreçlerini baştan sona kaydeder ve izler. Bu otomatik izleme, iş süreçleri boyunca görünürlük sağlar ve manuel müdahaleye gerek kalmadan şeffaflık sunar.
Kontrollü Veri Erişimi
Çalışanların verimli olabilmeleri için gelen verilere erişmeleri gerekir. Ancak bu, her zaman her şeye erişmeleri gerektiği anlamına gelmez. Gereksiz bilgilere erişim verilmesi de kafa karışıklığına ve gecikmelere neden olur. Süreç Yönetimi, aşırı veri yüklemesi ile yetersizlik arasındaki dengeyi sağlamak için en iyi araçtır. Belirli bir görevi tamamlamak için gereken verilerin erişilebilirliğini kontrol edebilir ve gerisini gizlemeyi seçebilir.
Çalışan Memnuniyeti
Kurumlardaki birçok bürokrasiyi ortadan kaldırır. Süreç otomasyonu çok sayıda tekrarlayan işi azalttığı ve bilgiye erişimi kolaylaştırdığı için çalışanların işlerine %100 odaklanmasına olanak tanır. Bu da artan üretkenlik ve daha mutlu bir iş gücü sağlar.
Vatandaş/Müşteri Memnuniyeti
Daha yalın süreçler ve artan verimlilik ile çalışanlar, hizmet alanlara daha iyi odaklanabilir. İşlemlere daha hızlı yanıt vermek, çözümleri daha hızlı oluşturmak ve daha hızlı özelleştirmek için artan bir kapasite olacaktır. Bu da müşterilerin memnun olmalarını sağlar.
Süreç Yönetiminin bu faydalarını kullanan HDS (Hizmet Denetim Sistemi), gereksinimleri karşılayan ideal bir BPM çözümüdür. Ayrıca kurumlar, HDS’deki yapay zekayı; iş süreçlerini geliştirmek, mevzuat uyumluluğunu sağlamak, üretkenliği artırmak ve kendilerine değer katmak için kullanabilirler.
Sizde kurumunuzun dijital dönüşümünü görmek isterseniz iletişim sayfamızdan bizimle irtibata geçebilirsiniz.